onsdag 14 december 2011

Onsdag 7/12

En onsdag.. som gick Zumbans tecken.. eller något.. Började dagen med lämning av barn och sedan en del viktvätt som behövde till sin plats i 7 olika lådor. Så långt allt som vanligt.. Sen vet jag inte riktigt vad som hände för helt plötsligt var Zumba pass inbokat.. Holy shit! Okej det blir nog bra.. Ner till det nyöppnade gymet, som faktiskt lockar mig att träna.. Kanske för att det e gratis nu i en månad tack vare VIP erbjudandet som mannen fick då han tecknade sig som medlem.. Eller så helt enkelt för att jag e inne i en energisk period av mitt annars ganska lika varje dag liv... Ja strunt samma vilket det är, Gymet lockar mig, det är lugnt och fint. Inga mängder av folk som trängs på tränings maskiner eller halv spända 18 åringar som fnittrar hystersikt. Det är blandad kompott där. Äldre, unga, höcklen, tatueringar, slappisar och medelålders som jag.. (För man e väl medelålders vid 34??!) Så ja det e hemtrevligt.
Lyckades t om övertala min man att stödja mig i latino världen så tro det eller ej, som enda kille blev han varmt välkomnad. Kändes liksom tryggt att ha honom med mig om jag skulle falla ihop i en salsa hög och bli tvungen att bäras ut.
In i Zumba salen.. Piece of cake, tänkte jag... Typ tills musiken började.. För då insåg jag ganska snabbt att någon latino dansare blir jag aldrig.. Eh.. Jag ska nog vara tacksam att jag ens kan gå och tugga tuggummi samtidigt. Intog en plats längst bak, även om jag flertalet gånger önskade salen var ännu rymligare då jag kom sprättandes i höftvickande rullningar.. Som egentligen aldrig ens kom i gång. Hur tusan rullar man på höfterna samtidigt som man går i sidled och samtidigt som man viftar med höger arm, och snurrar om sin högra axel och ska le samtidigt också??! My lord.. Iallafall, kämpade mig igenom ett pass, med flertalet hysteriskt fnittrande avbrott för att jag blev ganska säker på att min kropp aldrig varit gjord för salsa. Har ju en innerlig dröm att entra världen som en vacker innerlig Shakira, men den får jag nog lägga ner... Så efter det passet samlade jag ihop mina stela kroppsdelar (någon som vill bytlånas?) och la mig platt i solariet en stund. Det vet jag hur man gör iaf. :) Det var skönt.
Efter det puss puss hejdå till mannen och jag tillbringade egen tid två timmar på bilskolan för att försäka sätta lite teori kunskaper.. Tog sedan min väska och tog en promenad till kortis där sonen tillbringar 7 dgr i månaden för att gå på lite drop in fika... Trodde jag skulle komma sist, indroppandes till en samling föräldrar och personal, men jag hade tur, det satt 2 föräldrar där... Så nu har jag nyss kommit hem efter en lång dag, vilket har varit skönt. Jag har hållit mig långt från disk och tvätt idag. Inte en stund i soffan ens... Underbart! Nattade två barn då jag kom hem, tog lite kaffe och satte mig vid datan. Helt okej dag, med en svag aning träningsvärk i benen. Det blir skönt det!
Summa summarum, jag och salsa; nej. Men om jag inte tar mig på alltför stort allvar så ska jag minsann ändå boka in nästa pass med.. För det var kul. Man rörde sig, inte i takt med alla andra men man rörde sig.. Om någon fann mig underhållande bjuder jag på det.. För jag hade kul! :)
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar